Se fac multe expertize pentru poduri. De la predarea expertizei până la realizarea lucrărilor indicate, ce se întâmplă?

Toate operațiunile din jurul siguranței structurale a unui pod sunt extrem de importante și ar trebui înțelese corect și tratate ca o prioritate, alături de tot ceea ce înseamnă studiile de teren, proiectarea, execuția și întreținerea unui astfel de proiect de infrastructură critică.

O inovaţie în detectarea de probleme structurale pentru poduri: monitorizarea acustică

Tehnologia utilizează senzori piezoelectrici proiectaţi pentru a detecta zgomotul (vibraţiile în material) generat atunci când un fir se rupe şi eliberează energia stocată la tensiune. Sunetul se deplasează în structuri (într-un domeniu de frecvenţă similar, dar diferit de un microfon care este folosit pentru a înregistra sunete care se deplasează în aer).
Cum să valorificați monitorizarea zgomotului și vibrațiilor

Patru modalități cheie pentru a obține mai mult din datele înregistrate de către managerii de mediu.

Download the FREE whitepaper

Interviu cu Mariana Garștea, Sixense România: Pentru 2024, îmi doresc să fim cu un pas mai aproape de a înțelege cât de important este să ai grijă de mediul construit

Început de an pentru industria construcțiilor. Am stat de vorbă cu una dintre companiile importante din acest sector – este vorba despre Sixense România, care se ocupă de servicii de urmărire a comportării construcțiilor în timp, prin soluții digitale și expertiză integrată.

PIATA IMOBILIARA PRETURI PROIECTE TOP ANTREPRENORI DESPRE URMĂRIREA COMPORTĂRII ÎN TIMP A MIJLOACELOR PUBLICITARE DE PE CONSTRUCȚII: „TREBUIE REALIZATĂ CONFORM LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE, RESPECTÂND FRECVENȚA INDICATĂ”

Mijloacele de publicitate (panouri, meshuri, ecrane etc.) care sunt amplasate pe clădiri trebuie inspectate și urmărite în timp. Această activitate este cât se poate de serioasă și trebuie respectată, conform Legii 154/2017, care menționează foarte clar următoarele:

Întreținerea corectă a podurilor: ce măsuri trebuie să ia autoritățile publice și ce anomalii apar

Mariana Garștea, CEO Sixense România, a explicat pentru Newsweek România care sunt măsurile pe care autoritățile publice trebuie să le ia pentru întreținerea corectă a podurilor și ce anomalii apar în acest proces.

Comunicat de presă rezultate business 2023

Sixense România, companie specializată în soluții de monitorizare a comportării construcțiilor în timp, a încheiat anul 2023 cu afaceri estimate la 1,4 milioane euro, în creștere cu aproximativ 50% față de anul anterior. Creșterea cifrei de afaceri a companiei, aflată de 13 ani pe piața locală, s-a produs în condiții de profitabilitate.

Final de 2023 în industria construcţiilor: “Monitorizarea comportării în timp acţionează ca o barieră de prevenţie şi protecţie pentru proiectele deja vulnerabile”

2023 a fost un an cu multe schimbări în industria construcţiilor în general, un an care a dat câteva bătăi de cap şi a ridicat provocări serioase investitorilor, dezvoltatorilor şi gestionarilor de infrastructură.

SIXENSE: Implementare solutie digitala de monitorizare la Stadionul Arcul de Triumf

SIXENSE Romania, companie specializata in solutii de monitorizare si urmarire a comportarii constructiilor in timp, parte din SIXENSE GROUP, lider mondial in domeniu, este responsabila de lucrarile de monitorizare pentru Stadionul Arcul de Triumf din Bucuresti, conform unui acord incheiat cu Ministerul Tineretului si Sportului. Valoarea proiectului de monitorizare, cu o importanta componenta digitala, se ridica la aproximativ 115.000 de euro.

Cât de mult depinde calitatea unui proiect de construcții de partenerul de monitorizare geotehnică și structurală?

Despre calitatea mediului construit din România se discută constant: autorități, entități private și chiar comunități întregi observă nu de puține ori că realitatea lasă de dorit și că avem de-a face cu o serie de probleme importante și generalizate.

Despre noile investiții din Oradea: „Urmărirea comportării construcțiilor în timp aduce liniștea factorilor de decizie – că proiectele sunt eficiente și sigure pentru comunitate”

Autoritățile locale au anunțat pentru anul 2023 - un vârf de investiții în dezvoltarea mediului construit din Oradea. Sunt avute în vedere investiții în infrastructura de transport pentru decongestionarea zonelor centrale ale orașului, precum și pentru facilitarea unor conexiuni mai rapide cu alte magistrale și puncte de interes.

Program de informare şi sprijin pentru incluziunea pe piaţa muncii, iniţiat de Sixense România şi Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi

Sixense România, companie specializată în soluţii de urmărire a comportării construcţiilor în timp, demarează un program de explicare, promovare şi sprijin al incluziunii sociale şi pe piaţa muncii pentru adulţii cu tulburări de spectru autist (TSA), printr-un parteneriat cu Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi.

Despre provocările mediului construit din Brașov: „Doar activitatea de urmărire a comportării construcțiilor în timp ne poate da detalii esențiale despre siguranța unei structuri în exploatare

Brașovul se transformă într-un pol economic major la nivel național: a devenit a treia mare piață rezidențială a țării, investește masiv în infrastructura rutieră, iar recenta inaugurare a aeroportului va contribui la toată această efervescență de investiții în mediul construit local.

Bugetarea lucrărilor de încercări cu probe ale suprastructurilor trebuie prevăzută de la bun început ca o prioritate

Prin încercările statice si dinamice se urmăreşte şi se verifică prin măsurători de deformaţii şi deplasări în punctele caracteristice, funcţionalitatea sub sarcini statice si dinamice. În concordanţă cu prevederile de calcul şi rezultatele masuratorilor, se determină stabilitatea şi rezistenţa structurii sub acţiuni statice şi dinamice.

Dată fiind importanța porturilor pentru comerț, este esențial să existe un sistem de monitorizare structurală și geotehnică a acestora

Este absolut evident că porturile sunt proiecte complexe, afectate de riscuri extrem de diverse: de la cele antropice, naturale, până la factori climatici sau îmbătrânirea naturală a structurilor. Toate aceste lucruri pot să ducă la avarii ale portului sau ale stabilității acestuia și să pună în pericol siguranța infrastructurii portuare și funcționarea corectă a acesteia.

SIXENSE primeste autorizatie ca laborator de analize si incercari in constructii

Autorizarea, obtinuta in urma unui proces complex de auditare realizat de Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC), este un demers suplimentar initiat de companie, atat pentru a se alinia legislatiei actuale, indeplinind toate criteriile de eligibilitate din licitatiile publice sau solicitate de proiectanti, cat si pentru a garanta nivelul de calitate a serviciilor Sixense pe piata din Romania.

SCHIMBAREA TREBUIE SĂ VINĂ DE LA BENEFICIAR, PRIN CERINȚELE PE CARE AR TREBUI SĂ LE AIBĂ PENTRU LUCRĂRILE DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Subiectul siguranței și al sănătății structurale a infrastructurii de transport nu a fost nicicând mai actual. Despre el vorbim cu Mariana Garștea, CEO Sixense România și Președinte al APMGS (Asociația Profesională de Monitorizare Geotehnică și Structurală)

PRIN NATURA ACTIVITĂȚII NOASTRE, NE PREOCUPĂ ÎN MOD SPECIAL SĂ MICȘORĂM AMPRENTA DIGITALĂ DE CARBON

Ca să fiu și mai specifică, însăși activitatea noastră și serviciile pe care le oferim au ca scop sustenabilitatea și siguranța structurală pe termen lung a mediului construit. Ne ocupăm de urmărirea comportării în timp a construcțiilor prin intermediul unor soluții digitale de ultimă generație, ceea ce contribuie la a avea proiecte mai performante, calitative, sănătoase și sustenabile, raportându-ne la toată durata de viață a acestora. 

Multe proiecte de infrastructură au lucrările de monitorizare structurală și geotehnică necesare sub-bugetate sau care lipsesc complet

Monitorizarea automatizată implementată în acest context presupune o soluție tehnică ce preia date în timp real din teren și le transformă în informație, cu ajutorul unei platforme digitale pe nume Beyond Monitoring. Mai concret, știm în orice moment care este starea structurii, dacă sunt depășite pragurile de siguranță, care sunt riscurile ce amenință proiectul și cum se comportă acesta în timp. 

DESPRE NOUL CATUC (CODUL AMENAJĂRII TERITORIULUI, URBANISMULUI ŞI CONSTRUCŢIILOR)

Sper că acest CATUC ne aduce cu un pas mai aproape de o abordare mult mai sănătoasă, ce pune în centrul ei calitatea, sustenabilitatea, performanţa, prelungirea duratei de viaţă a unui proiect şi eficientizarea investiţiei prin toate metodele pe care investitorii/ dezvoltatorii/ gestionarii de infrastructură le au la dispoziţie. Iar aici urmărirea comportării în timp este o activitate esenţială.

Îmi doresc ca, în 2023, lucrările de urmărire a comportării în timp să nu mai fie lăsate pe ultima sută de metri în proiectele publice

Care sunt previziunile şi aşteptările de la acest an? Ne face o radiografie un specialist din industria de construcţii: Mariana Garştea, CEO Sixense România şi Preşedinte al Asociaţiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnică şi Structurală (APMGS).

Lucrările de urmărire a comportării în timp, atât de necesare în anumite proiecte de infrastructură de transport, nu sunt prevăzute nici tehnic, nici financiar

Este timpul pentru recapitulări şi lecţii din încă un an care a venit cu noi provocări pentru industria construcţiilor - iar acestea nu au fost deloc puţine, conform unui comunicat remis redacţiei. Presiunea pe costuri, blocarea anumitor autorizaţii de construire în Bucureşti, discuţiile acerbe în jurul stării infrastructurii locale - toate au marcat anul 2022.

9 LUCRURI DESPRE CUM AR TREBUI SĂ NE RAPORTĂM CORECT LA ACTIVITATEA DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Este o nevoie stringentă de profesionalizare a industriei noastre. Din păcate, nivelul la care încă se prestează aceste servicii în atât de multe proiecte și inclusiv percepția asupra lor sunt viciate și fac rău întregii industrii. Este nevoie să depășim atitudinea de a bifa, doar „ca să ne aflăm în treabă” și doar pentru că „trebuie bifat”. Aspectele legate de calificare și competența prestatorilor în balanța calității și protejarea interesului beneficiarului pe termen lung sunt deseori „uitate” cu desăvârșire.

Ce trebuie să se schimbe în procedurile autorităţilor contractante pentru infrastructura de transport

Mi se pare esenţial să înţelegem cu toţii că aceste lucrări şi servicii nu sunt de neglijat, fiind responsabile pentru exploatarea în siguranţă a proiectelor de infrastructură, deci inclusiv pentru siguranţa beneficiarilor finali, fie ei călători, şoferi sau pasageri.

7 aspecte de dezbătut despre cerințele din caietele de sarcini

Căutați și cereți parteneri specializați, pregătiți, cu expertiză dovedită. Cereți să vi se livreze toate informațiile necesare într-un studiu coerent, sustenabil, transparent și corect.

Dilemele actuale ale industriei de construcții: forța de muncă, degradarea infrastructurii, investițiile PNRR. Digitalizarea – un răspuns posibil

Acum există soluții digitale pentru managementul șantierelor și al tuturor proceselor din jurul acestora: de la încărcat planuri sau fotografii până la inventarierea neconformităților din jurul etapei de execuție, digitalizarea ne ajută să creștem productivitatea, îmbunătățind procesul de comunicare, fluidizând folosirea cantității mari de informații și date din jurul unui șantier, facilitând colaborarea dintre toți actorii implicați în proiect.

Avem nevoie de reacţii imediate, dacă există riscul de prăbuşire

Sănătatea structurală, siguranţa şi performanţa trebuie să primeze şi să fie obiective pe termen lung atunci când este vorba despre infrastructura de transport.

Monitorizarea în timp real a infrastructurii critice reprezintă azi o performanță care nu mai e doar nice to have

Digitalizarea înseamnă date transparente, fără risc de erori, ușurința de a le obține, dar și de a le analiza și înțelege fiind incomparabilă cu procesul obișnuit de monitorizare. De asemenea, pentru infrastructuri critice, cum ar fi cea de transport, înseamnă monitorizare real-time, adică posibilitatea de a fi informat instant atunci când există riscul unui pericol (prăbușirea unui pod sau depășirea unor praguri critice de siguranță, de exemplu).

Avem nevoie de date corecte in monitorizare. Sunt prea multe cazuri clare cu alunecari de teren, iar raportul de monitorizare arata ca e totul in regula

Felul in care arata acum contextul local – din punct de vedere al economiei, al presiunilor in acest sens – aproape ca ne impune sa gasim aceste tipuri de solutii, care tin de un comportament mult mai responsabil si de anumite practici pe termen lung pe care este nevoie sa le adoptam, printre acestea aflandu-se si monitorizarea structurala si geotehnica bine facuta.

Apel pentru autoritățile publice: „Execuția proiectelor de metrou este complexă și riscurile sunt pe măsură

Important de precizat este și că, tocmai pentru că vorbim despre lucrări extrem de complexe, erorile nu sunt admise. Vorbim despre siguranță înainte de toate și imaginați-vă ce înseamnă să construiești o structură care subtraversează jumătate de oraș: infrastructura feroviară, rutieră, monumente istorice, clădiri rezidențiale etc.

AR TREBUI SĂ NU PUTEM DEMARA UN PROIECT DE INFRASTRUCTURĂ, DACĂ NU ȘTIM DIN START CÂT VA COSTA EXPLOATAREA ACESTUIA

Cu cât planificăm și executăm având în minte ce se întâmplă și ulterior cu un proiect de infrastructură de transport, de exemplu, cu atât putem să intervenim mai eficient, să alegem soluțiile potrivite de la început, să facem investiții inteligente, care vor salva extrem de multe bătăi de cap, probleme sau, mai rău, incidente și accidente în etapa de exploatare

Analiză Sixense România: Atenția acordată monitorizării structurale și geotehnice a crescut pentru 67,9% din factorii de decizie din proiectele de construcții

Printre cele mai des amintite motive pentru integrarea unei componente digitale în programul de monitorizare – au fost: posibilitatea de informare în timp real cu privire la datele importante din proiect (78,6%), alertarea referitoare la pericolele imediate ce amenință structura (76,8%), transparența, siguranța și corectitudinea datelor colectate din teren (50%), respectiv accesul tuturor părților implicate în proiect la date esențiale despre starea acestuia (48%).

EXPERȚII ÎN EFECTUL SCHIMBĂRILOR CLIMATICE ASUPRA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT: „AVEM NEVOIE SĂ PROIECTĂM ȘI SĂ CONSTRUIM INFRASTRUCTURA ASTFEL ÎNCÂT «SĂ SE ÎNDOAIE, DAR SĂ NU SE RUPĂ»”

Printre criteriile de care dezvoltarea și întreținerea proiectelor de infrastructură de transport din România ar trebui să țină cont – și-a făcut loc un subiect extrem de important: reziliența la schimbările și șocurile climatice.

Dragi autorități publice, ce vom face atunci când infrastructura de transport va fi în colaps din cauza șocurilor climatice?

Avem nevoie de standarde, politici și un cadru concrete care să pună durabilitatea pe primul loc; de politici publice care să facă din sustenabilitate unul dintre criteriile principale atunci când se ia decizia dezvoltării unui nou proiect de construcții sau a întreținerii altuia.

Monitorizarea automatizată: “Este esenţial să fii informat real time, mai ales în proiecte de infrastructură, când timpul este totul, iar riscurile pot fi uriaşe”

Tehnologia a pătruns şi în domeniul construcţiilor. Deşi mai timid decât în alte industrii, există tot mai mulţi jucători pregătiţi să ofere soluţii performante şi să contribuie la ridicarea standardelor în proiectele locale de construcţii.

Interviu cu Mariana Garștea, CEO, Sixense România: Viitorul arată bine în industria construcțiilor

De multe ori, industria construcțiilor s-a dezvoltat în anumite direcții, pe lângă cadrul legal, la cererea și presiunea mediului privat, în urma directivelor internaționale și a trendurilor date de organismele de profil mondiale. Evoluția tehnologiilor, a instrumentelor și a soluțiilor digitale a fost preluată și integrată până acum mai mult ca bune practici, cadrul legal necerându-le propriu-zis la noi.

Alunecările de teren produc probleme mari infrastructurii rutiere din județul Suceava: „Alunecările active trebuie monitorizate, puse sub observație – și nu doar vizual, ci cu ajutorul tehnologiei”

Județul Suceava se confruntă cu multe probleme, ca urmare a alunecărilor de teren ce afectează infrastructura de transport. Câteva dintre cele mai recente exemple fiind cel al DN 17B, pe raza Broșteni, respectiv pe raza localității Holda. De ce anume credeți că s-a ajuns în astfel de situații și ce trebuie făcut în continuare?

Opinia specialistului despre alunecările de teren din județul Suceava și posibile soluții

Județul Suceava pare a fi una dintre zonele foarte sensibile în fața riscurilor provocate de alunecările de teren. Cum ar trebui acționat la nivel de autorități pentru a stopa această problemă?

Prevederile Noului Cod al Construcțiilor: o șansă la calitate pentru proiectele de real estate și infrastructură din România. Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România

Noul Cod al Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor este un subiect despre care se discută aprins în ultima perioadă. Cu ce schimbări importante vine acesta? Ce efecte ar putea produce el? Cum se traduc ele pentru investitori și dezvoltatori?

PNRR aprobat. Care sunt provocarile infrastructurii de transport nationale?

Un subiect important revine pe agenda publica in mod ciclic: calitatea si performanta infrastructurii de transport din Romania – incotro? Cu atat mai mult cu cat in acest moment exista pe masa un PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta) aprobat, nevoia de a planifica si de a gestiona o infrastructura de transport cu adevarat bine pusa la punct este mai evidenta ca niciodata.

Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România. Final de 2021: lecții și tendințe în industria de construcții și real estate

Dacă tragem linie, cum a arătat industria de construcții la finalul acestui an? Ce s-a schimbat, ce-a fost bine și unde e loc de îmbunătățiri pe viitor? Ce concluzii putem trage și încotro ne îndreptăm?

9 LUCRURI DESPRE CUM AR TREBUI SĂ NE RAPORTĂM CORECT LA ACTIVITATEA DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Pandemia a accelerat necesitatea de a introduce și mai mult tehnologia în procesele de construcții, în timp ce noile directive europene referitoare la sustenabilitate și la evaluarea impactului provocat de schimbările climatice au pus preocupări noi pe agenda factorilor de decizie locali.

MARIANA GARȘTEA, SIXENSE ROMÂNIA: „AR TREBUI SĂ NE PREOCUPE MULT MAI MULT CALITATEA ȘI SIGURANȚA, NU DOAR SĂ NUMĂRĂM PROIECTELE CĂRORA LE TĂIEM PANGLICA”

Vorbim de foarte mult timp despre sustenabilitate în construcții. Însă punem cu adevărat în practică, la toate nivelurile, acest concept? Știm cu adevărat cum ne ajută el și ce beneficii aduce?

SIXENSE: Impactul schimbarilor climatice asupra infrastructurii de transport. Este pregatita Romania?

Poate nicicand nu am vazut cu totii mai clar decat anul acesta socurile climatice prin care trecem. A fost o vara torida, in care caldura excesiva a pus presiune pe infrastructura de transport locala si, uneori, a facut-o complet nefunctionala.

REZILIENȚA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT, SUBIECTUL CE TREBUIE PUS URGENT PE AGENDA ROMÂNIEI. CUM NE PREGĂTIM?

Care sunt pașii pe care îi putem face pentru a avea o infrastructură mult mai rezistentă, cu o capacitate de adaptare ridicată în fața șocurilor climatice, ce reprezintă un fenomen tot mai des întâlnit la scară largă?

Mariana Garștea, specialist monitorizare geotehnică & structurală, despre tunelurile rutiere și feroviare din România: „Este nevoie de know-how la cel mai înalt nivel pentru a răspunde nivelului de risc în cazul acestor proiecte”

De ce proiectele de tuneluri au lipsit pentru o perioadă de timp de pe agenda României? Ce fel de expertiză presupune un astfel de proiect, mai ales atunci când ne referim la exploatarea lui în siguranță?

SIXENSE: Monitorizarea structurala si geotehnica automatizata pentru tunelurile rutiere si feroviare. Beneficii.

Pentru a gestiona corect functionarea si intretinerea tunelurilor, intregul sistem de monitorizare trebuie sa fie eficient. In ultimii ani, sistemele traditionale de monitorizare a tunelurilor au devenit neputincioase in fata unor cantitati uriase de date, pe masura ce numarul tunelurilor si al senzorilor de monitorizare creste.

De ce ar trebui să ne pese tuturor de starea infrastructurii din România

Infrastructura națională a fost mereu un teren sensibil pentru România. În condițiile în care mare parte dintre podurile pe care le avem azi în folosință își ating deja durata de viață pentru care au fost proiectate, ce e de făcut? Iată doar trei direcții de la care putem porni.

Big Brother de pe şantiere. Cum văd „actorii” din construcţii rolul monitorizării comportării construcţiilor în cazul unei clădiri sau al unui proiect de infrastructură

Sustenabilitatea, când vine vorba despre construcţii, pare să se regăsească pe agendele tuturor dezvoltatorilor imobiliari, însă de la plan la implementare calea este lungă.

Proiectul „metrou la Cluj”. Cum se fac lucrurile în alte țări și cum construim eficient o infrastructură feroviară sigură și la noi? Interviu cu Mariana Garștea, CEO SIXENSE România

Infrastructura de transport subterană va crea cu siguranță noi oportunități economice și abordări total diferite pentru un centru urban cum este Clujul. Potențialul economic și impactul social vor fi imense. Cu o planificare adecvată, dezvoltarea spațiului subteran este promițătoare și va îmbunătăți enorm calitatea vieții.

Specialist, despre proiectul de metrou de la Cluj-Napoca: Infrastructura de transport subterană va crea noi oportunități economice pentru un centru urban cum este Clujul

Proiectul unei linii de metrou la Cluj-Napoca, lansat de primarul Emil Boc, este considerat o prioritate a administrației locale, având scopul de a decongestiona traficul din oraș. Un astfel de proiect presupune lucrări vaste, costurile unei astfel de investiții fiind estimate la un milliard de euro.

Interviu cu CEO-ul companiei care se luptă să digitalizeze statul: Nu se mai pierd informații, nu se mai caută hârtii

Monitorizarea lucrărilor de construcții în timp poate să prevină incidente care ar putea pune în pericol construcția în sine sau chiar vieți omenești și să eficientizeze bugetele investitorilor, deoarece nu se mai "scapă" date, nu se mai pierd prin hârtii și prin birouri și nu mai intervin erori umane grave, consideră Mariana Garștea, CEO al companiei Sixense România, care încearcă să aducă tehnologia inclusiv în relația cu autoritățile publice din construcții.

Monitorizarea comportării în timp a construcțiilor, un instrument la dispoziția autorităților și dezvoltatorilor

Deși serviciile de urmărire a construcțiilor în timpul exploatării pot reduce cu până la 30% costurile de intreținere, iar implementarea acestora este obligatorie prin lege pentru orice tip de construcție, cu excepția P+1, ele nu au fost adoptate încă pe scară largă, fie dintr-o lipsă de stăpânire a informațiilor în industrie, fie din comoditatea ascunsă în spatele unui „merge și-așa“.

Poduri în stare nesatisfăcătoare? Ce se poate face pentru a avea o infrastructură de transport funcțională și durabilă

Societatea care va face monitorizarea structurală și geotehnică trebuie să îndeplinească o serie de standarde: să aibă autorizații care îi atestă activitatea, să facă parte dintr-o asociație sau comunitate de profil, să dețină certificări de calitate (tip laborator, ISO), să opereze independent de compania constructorului (pentru obiectivitate și autonomie în analiza referitoare la comportarea unei structuri), să dispună de o echipă cu experiență și ingineri specializați pe acest tip de lucrări, să existe referințe din partea altor proiecte similare etc.

Lucrările de urmărire a comportării în timp, atât de necesare în anumite proiecte de infrastructură de transport, nu sunt prevăzute nici tehnic, nici financiar

Incidentele, dar şi cerinţele din partea Comisiei Europene, respectiv discuţiile la nivel înalt referitoare la starea infrastructurii şi necesitatea întreţinerii ei au avut şi ele un efect asupra solicitărilor pentru serviciile de urmărire a comportării în timp. Aproximativ 60% din cifra noastră de afaceri anul acesta a provenit din servicii oferite în sectorul public, unde ne bucurăm să monitorizăm atât proiecte de autostradă, cât şi poduri.

Rehabilitation and monitoring of the Lincoln Hotel in Casablanca

A jewel of the Neo-Moorish Art Deco architecture, the Lincoln Hotel built in 1916 features a façade that is listed as part of Morocco's historical heritage. Abandoned for decades, decision was finally taken to renovate and to reopen it in 2025 under the Radisson Collection banner.

Collective waste collection action to preserve the oceans

In 2022, Sixense employees took part in the waste collection challenge of the Project Rescue Ocean association. Result: more than 400 kg of waste collected.

Webinar – Sissterra

Sissterra: A 3D Passive Imaging Solution For Subsoil Exploration In Urban Context

Sixense monitors tunnel construction works under Highway 401 & 409

Sixense North America was retained by the Toronto Tunnel Partners (TTP) to perform environmental, geotechnical, and structural monitoring on North America’s busiest highway corridor (with 21 live lanes) throughout the construction of two new twin tunnels underneath the highways – all without disrupting the continuous traffic flow above.

InSAR and Earth Observation Techniques for Infrastructure (C805)

The new CIRIA guidelines on Earth Observation and InSAR technology in civil infrastructure is now available.

Season’s Greetings and a Happy New Year from Sixense

All the Sixense teams wish you a Very Happy New Year 2023!

Environmental Monitoring for Purple Line construction project in Maryland

Putting a plan in action to assure everyone’s satisfaction! 👌 Sixense’s smart noise monitoring technology, Our solution Nora has been implemented during the current construction of the Purple Line in Maryland. 🔊 

The Geoscope / Beyond Monitoring platform at the ANDRA site in Bure

The Geoscope database, installed for the Data Acquisition and Management System (SAGD) of the ANDRA underground research laboratory of Bure (France), celebrates its 20th anniversary this summer.

Monitoring of the structural health of the 1915Çanakkale bridge

Sixense's Monitoring division works on an extraordinary structure in the Dardanelles Strait: the 1915Çanakkale bridge, which the Turks call the "1915 Dardanelles bridge", in reference to a naval victory for Turkey. This suspension bridge has the longest central span in the world: 2,023 meters, in homage to the centenary of the foundation of the Turkish Republic.

How we can build more resilient infrastructure projects?

A sustainable infrastructure also means a more resilient one. For that matter, we asked Bunafsha Mislimshoeva, Head of International Projects Development at Resallience (our design office specialised in climate resilience), to explain more about this concept and how we can build more resilient transport infrastructure projects, in the context of an everchanging climate environment.

Resallience, awarded by the French Committee of the World Road Association (PIARC)

Resallience, our design office specialized in climate resilience, has won the PIARC France 2021 Award in the resilience category.

Mont Blanc: LiDAR survey of Europe’s highest peak

Sixense Mapping carried out a high density (1000 points/m²) helicopter-borne LiDAR measurement of the summit of Mont Blanc as part of a commercial scientific mission.

Sixense wishes you all the best for 2022!

Geophysics Expert Webinar

Stadiul artei în geofizică aplicată - Focus pe metode seismice pasive

Sixense donations and support to Oregon State University

The Sixense teams in the USA contribute to the university’s development with generous donations and involvement.

Soletanche Freyssinet 2020 annual activity report

Discover the 2020 Soletanche Freyssinet annual activity report

Nora: Automatic identification solution of acoustic events originating from your worksite

Discover our smart noise monitoring solution Novia, allowing you to automatically categorise your work site noise

Inspection of the Saint Jean Bridge in Bordeaux – Materials appraisal

Sixense collaborates on research about AI in Tunnel monitoring

Ongoing research focuses on data from Sixense project Seattle State Route-99 tunnel with the replacement of the Alaskan Way Viaduct.

Digitisation in the construction sector: a story to be written

In terms of digitisation, the construction industry is slowly starting its transformation. However, solutions already exist which will soon allow the two worlds of construction and operations, for building and infrastructure, to communicate with one another, while very little interaction was possible up until now. Pascal Berger, CEO of Sixense Group, explains.

Perpignan : Detailed inspection of the Archipelago cable-stayed footbridge

A drone to carry out a detailed inspection and the use of several means of access to guarantee the continued accessibility for the public to the Footbridge

New Laboratory Qualification

EDF delivers a new qualification to our laboratory in the field of chemicophysical analysis

Sixense coauthors the new ASCE publication

Sixense USA and Sixense Iberia teams made major contribution to ASCE new book on using remote sensing monitoring

Sixense awarded monitoring contract for Pattullo Bridge replacement project – Canada

Sixense awarded monitoring contract for Pattullo Bridge replacement project including three bridges and tunnel in Vancouver, Canada

Sixense ensures successful completion of tunnel excavation of Highway 401&409 Rail-Tunnels Project – Canada

Monitoring of Highway 401 and 409 Rail Tunnels project using AMTS along with Environmental, Geotechnical and Structural Instrumentation.

Load testing on the Clémenceau Bridge in Brest

Sixense carries out the infrastructure diagnosis with tests allowing to validate the next project phase for the second line of the tramway

One unique tool to assess the vulnerability of assets

Resallience assists the Deposits Fund Caisse des Dépots Habitat

Structural monitoring of the Normandy Bridge

Sixense monitored and inspect the Normandy Bridge to estimate the health of the structure and enable the operator to guarantee its durability.

Environmental monitoring, modelling and assessment works on High Speed 2, Europe’s largest railway infrastructure project

New contract: monitoring of the construction worksite of line 18 of the Grand Paris Express

Sixense Monitoring wins a new monitoring contract on Line 18 of the Grand Paris Express

Visualise the subsurface to manage the associated risks with Sissterra

Discover Sissterra, our turnkey solution for 3D underground imaging in restricted environment

Geologic follow ups of excavation works: the Pika solution

Discover Pika, our digital solution for geologic follow ups of excavation works

Greetings from Sixense teams

All the Sixense teams wish you a happy new year in video!

Monitoring standards

Sixense takes part in writing international monitoring standards

Ile de Ré Viaduct

Ultrasonic inspection and Acoustic Monitoring of the Ile de Ré Viaduct

Sixense Mapping’s partnership with Topcon Positioning Group for Africa

Sixense Mapping’s partnership with Topcon positioning Group to expand in africa 

Instrumentation & Monitoring Services for the Ciel Tower

Sixense expertise was required for instrumentation and monitoring services at the Ciel Tower project, the highest hotel in the world, currently under construction.

Structural Deformation Monitoring of Hampton Roads Bridge-Tunnel Expansion Project USA

Structural deformation monitoring of Hampton Roads Bridge-Tunnel Expansion project using AMTS and high precision low cost GNSS.

Structural Health Monitoring of the Komárom Bridge

Design, fabricate and install a full EverSense® Structural Health Monitoring System (SHMS)

Reflectorless monitoring for Dubai’s Jebel Ali Labour City & Industrial Development

Sixense’s expertise has been requested on one of Dubai’s community development projects aiming to raise the living standards and services for labour workers with affordable housing and an innovative modern project.

Periodic inspection “on ropes” for the Zola Dam

Sixense is developing skills in areas with difficult access, including inspections of dam infrastructure.

Helimap has joined the Sixense Group

The compagny Helimap System SA that is specialised in precision helicopter-borne LIDAR mapping has joigned Sixense Group.

New CIRIA guidelines on Earth Observation and InSAR technology in civil infrastructure

A consortium led by Sixense and Imperial College London (with support from experts at Royal Holloway, Crossrail and Thames Tideway) has been selected to produce a CIRIA (Construction Industry Research and Information Association) guidance report on the application of 'Earth Observation and InSAR technology in civil infrastructure'.

2019 Soletanche Freyssinet Activity report

Discover the 2019 Activity report

Monitoring the Alaskan Way Viaduct end-of-life cycle

Providing risk management and control throughout the Alaskan Way Viaduct end-of-life cycle

SHM on the Rio-Antirrio Bridge

Le système de surveillance structurelle (SHM) est opéré par Sixense depuis plus de 17 ans

COVID-19 Update

Sixense plays its part in efforts to contain the Covid-19 pandemic, strictly applying public authorities’ recommendations. Protecting everyone’s health and safety are our absolute priorities.

Sensitive noise issues around a wind farm in Burgundy Franche-Comté

Innergex calls in Sixense acoustics experts to work on sensitive noise issues around a wind farm in Burgundy Franche-Comté

Development phase support for wind power projects

Sixense support Nordex wind farm development projects in developing the noise component of the environmental impact assessment package

Measure the tension in the cable stays of the MOHAMMED VI bridge in Morocco

Using vibration to measure the tension in the cable stays of the MOHAMMED VI bridge in Morocco

Interviu cu Mariana Garștea, Sixense România: Pentru 2024, îmi doresc să fim cu un pas mai aproape de a înțelege cât de important este să ai grijă de mediul construit

Început de an pentru industria construcțiilor. Am stat de vorbă cu una dintre companiile importante din acest sector – este vorba despre Sixense România, care se ocupă de servicii de urmărire a comportării construcțiilor în timp, prin soluții digitale și expertiză integrată.

Comunicat de presă rezultate business 2023

Sixense România, companie specializată în soluții de monitorizare a comportării construcțiilor în timp, a încheiat anul 2023 cu afaceri estimate la 1,4 milioane euro, în creștere cu aproximativ 50% față de anul anterior. Creșterea cifrei de afaceri a companiei, aflată de 13 ani pe piața locală, s-a produs în condiții de profitabilitate.

Final de 2023 în industria construcţiilor: “Monitorizarea comportării în timp acţionează ca o barieră de prevenţie şi protecţie pentru proiectele deja vulnerabile”

2023 a fost un an cu multe schimbări în industria construcţiilor în general, un an care a dat câteva bătăi de cap şi a ridicat provocări serioase investitorilor, dezvoltatorilor şi gestionarilor de infrastructură.

SIXENSE primeste autorizatie ca laborator de analize si incercari in constructii

Autorizarea, obtinuta in urma unui proces complex de auditare realizat de Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC), este un demers suplimentar initiat de companie, atat pentru a se alinia legislatiei actuale, indeplinind toate criteriile de eligibilitate din licitatiile publice sau solicitate de proiectanti, cat si pentru a garanta nivelul de calitate a serviciilor Sixense pe piata din Romania.

SCHIMBAREA TREBUIE SĂ VINĂ DE LA BENEFICIAR, PRIN CERINȚELE PE CARE AR TREBUI SĂ LE AIBĂ PENTRU LUCRĂRILE DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Subiectul siguranței și al sănătății structurale a infrastructurii de transport nu a fost nicicând mai actual. Despre el vorbim cu Mariana Garștea, CEO Sixense România și Președinte al APMGS (Asociația Profesională de Monitorizare Geotehnică și Structurală)

PRIN NATURA ACTIVITĂȚII NOASTRE, NE PREOCUPĂ ÎN MOD SPECIAL SĂ MICȘORĂM AMPRENTA DIGITALĂ DE CARBON

Ca să fiu și mai specifică, însăși activitatea noastră și serviciile pe care le oferim au ca scop sustenabilitatea și siguranța structurală pe termen lung a mediului construit. Ne ocupăm de urmărirea comportării în timp a construcțiilor prin intermediul unor soluții digitale de ultimă generație, ceea ce contribuie la a avea proiecte mai performante, calitative, sănătoase și sustenabile, raportându-ne la toată durata de viață a acestora. 

Se fac multe expertize pentru poduri. De la predarea expertizei până la realizarea lucrărilor indicate, ce se întâmplă?

Toate operațiunile din jurul siguranței structurale a unui pod sunt extrem de importante și ar trebui înțelese corect și tratate ca o prioritate, alături de tot ceea ce înseamnă studiile de teren, proiectarea, execuția și întreținerea unui astfel de proiect de infrastructură critică.

O inovaţie în detectarea de probleme structurale pentru poduri: monitorizarea acustică

Tehnologia utilizează senzori piezoelectrici proiectaţi pentru a detecta zgomotul (vibraţiile în material) generat atunci când un fir se rupe şi eliberează energia stocată la tensiune. Sunetul se deplasează în structuri (într-un domeniu de frecvenţă similar, dar diferit de un microfon care este folosit pentru a înregistra sunete care se deplasează în aer).

Cât de mult depinde calitatea unui proiect de construcții de partenerul de monitorizare geotehnică și structurală?

Despre calitatea mediului construit din România se discută constant: autorități, entități private și chiar comunități întregi observă nu de puține ori că realitatea lasă de dorit și că avem de-a face cu o serie de probleme importante și generalizate.

Bugetarea lucrărilor de încercări cu probe ale suprastructurilor trebuie prevăzută de la bun început ca o prioritate

Prin încercările statice si dinamice se urmăreşte şi se verifică prin măsurători de deformaţii şi deplasări în punctele caracteristice, funcţionalitatea sub sarcini statice si dinamice. În concordanţă cu prevederile de calcul şi rezultatele masuratorilor, se determină stabilitatea şi rezistenţa structurii sub acţiuni statice şi dinamice.

Multe proiecte de infrastructură au lucrările de monitorizare structurală și geotehnică necesare sub-bugetate sau care lipsesc complet

Monitorizarea automatizată implementată în acest context presupune o soluție tehnică ce preia date în timp real din teren și le transformă în informație, cu ajutorul unei platforme digitale pe nume Beyond Monitoring. Mai concret, știm în orice moment care este starea structurii, dacă sunt depășite pragurile de siguranță, care sunt riscurile ce amenință proiectul și cum se comportă acesta în timp. 

DESPRE NOUL CATUC (CODUL AMENAJĂRII TERITORIULUI, URBANISMULUI ŞI CONSTRUCŢIILOR)

Sper că acest CATUC ne aduce cu un pas mai aproape de o abordare mult mai sănătoasă, ce pune în centrul ei calitatea, sustenabilitatea, performanţa, prelungirea duratei de viaţă a unui proiect şi eficientizarea investiţiei prin toate metodele pe care investitorii/ dezvoltatorii/ gestionarii de infrastructură le au la dispoziţie. Iar aici urmărirea comportării în timp este o activitate esenţială.

Lucrările de urmărire a comportării în timp, atât de necesare în anumite proiecte de infrastructură de transport, nu sunt prevăzute nici tehnic, nici financiar

Este timpul pentru recapitulări şi lecţii din încă un an care a venit cu noi provocări pentru industria construcţiilor - iar acestea nu au fost deloc puţine, conform unui comunicat remis redacţiei. Presiunea pe costuri, blocarea anumitor autorizaţii de construire în Bucureşti, discuţiile acerbe în jurul stării infrastructurii locale - toate au marcat anul 2022.

9 LUCRURI DESPRE CUM AR TREBUI SĂ NE RAPORTĂM CORECT LA ACTIVITATEA DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Este o nevoie stringentă de profesionalizare a industriei noastre. Din păcate, nivelul la care încă se prestează aceste servicii în atât de multe proiecte și inclusiv percepția asupra lor sunt viciate și fac rău întregii industrii. Este nevoie să depășim atitudinea de a bifa, doar „ca să ne aflăm în treabă” și doar pentru că „trebuie bifat”. Aspectele legate de calificare și competența prestatorilor în balanța calității și protejarea interesului beneficiarului pe termen lung sunt deseori „uitate” cu desăvârșire.

Ce trebuie să se schimbe în procedurile autorităţilor contractante pentru infrastructura de transport

Mi se pare esenţial să înţelegem cu toţii că aceste lucrări şi servicii nu sunt de neglijat, fiind responsabile pentru exploatarea în siguranţă a proiectelor de infrastructură, deci inclusiv pentru siguranţa beneficiarilor finali, fie ei călători, şoferi sau pasageri.

7 aspecte de dezbătut despre cerințele din caietele de sarcini

Căutați și cereți parteneri specializați, pregătiți, cu expertiză dovedită. Cereți să vi se livreze toate informațiile necesare într-un studiu coerent, sustenabil, transparent și corect.

Avem nevoie de reacţii imediate, dacă există riscul de prăbuşire

Sănătatea structurală, siguranţa şi performanţa trebuie să primeze şi să fie obiective pe termen lung atunci când este vorba despre infrastructura de transport.

Monitorizarea în timp real a infrastructurii critice reprezintă azi o performanță care nu mai e doar nice to have

Digitalizarea înseamnă date transparente, fără risc de erori, ușurința de a le obține, dar și de a le analiza și înțelege fiind incomparabilă cu procesul obișnuit de monitorizare. De asemenea, pentru infrastructuri critice, cum ar fi cea de transport, înseamnă monitorizare real-time, adică posibilitatea de a fi informat instant atunci când există riscul unui pericol (prăbușirea unui pod sau depășirea unor praguri critice de siguranță, de exemplu).

Avem nevoie de date corecte in monitorizare. Sunt prea multe cazuri clare cu alunecari de teren, iar raportul de monitorizare arata ca e totul in regula

Felul in care arata acum contextul local – din punct de vedere al economiei, al presiunilor in acest sens – aproape ca ne impune sa gasim aceste tipuri de solutii, care tin de un comportament mult mai responsabil si de anumite practici pe termen lung pe care este nevoie sa le adoptam, printre acestea aflandu-se si monitorizarea structurala si geotehnica bine facuta.

AR TREBUI SĂ NU PUTEM DEMARA UN PROIECT DE INFRASTRUCTURĂ, DACĂ NU ȘTIM DIN START CÂT VA COSTA EXPLOATAREA ACESTUIA

Cu cât planificăm și executăm având în minte ce se întâmplă și ulterior cu un proiect de infrastructură de transport, de exemplu, cu atât putem să intervenim mai eficient, să alegem soluțiile potrivite de la început, să facem investiții inteligente, care vor salva extrem de multe bătăi de cap, probleme sau, mai rău, incidente și accidente în etapa de exploatare

EXPERȚII ÎN EFECTUL SCHIMBĂRILOR CLIMATICE ASUPRA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT: „AVEM NEVOIE SĂ PROIECTĂM ȘI SĂ CONSTRUIM INFRASTRUCTURA ASTFEL ÎNCÂT «SĂ SE ÎNDOAIE, DAR SĂ NU SE RUPĂ»”

Printre criteriile de care dezvoltarea și întreținerea proiectelor de infrastructură de transport din România ar trebui să țină cont – și-a făcut loc un subiect extrem de important: reziliența la schimbările și șocurile climatice.

Alunecările de teren produc probleme mari infrastructurii rutiere din județul Suceava: „Alunecările active trebuie monitorizate, puse sub observație – și nu doar vizual, ci cu ajutorul tehnologiei”

Județul Suceava se confruntă cu multe probleme, ca urmare a alunecărilor de teren ce afectează infrastructura de transport. Câteva dintre cele mai recente exemple fiind cel al DN 17B, pe raza Broșteni, respectiv pe raza localității Holda. De ce anume credeți că s-a ajuns în astfel de situații și ce trebuie făcut în continuare?

Opinia specialistului despre alunecările de teren din județul Suceava și posibile soluții

Județul Suceava pare a fi una dintre zonele foarte sensibile în fața riscurilor provocate de alunecările de teren. Cum ar trebui acționat la nivel de autorități pentru a stopa această problemă?

Prevederile Noului Cod al Construcțiilor: o șansă la calitate pentru proiectele de real estate și infrastructură din România. Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România

Noul Cod al Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor este un subiect despre care se discută aprins în ultima perioadă. Cu ce schimbări importante vine acesta? Ce efecte ar putea produce el? Cum se traduc ele pentru investitori și dezvoltatori?

SIXENSE: Impactul schimbarilor climatice asupra infrastructurii de transport. Este pregatita Romania?

Poate nicicand nu am vazut cu totii mai clar decat anul acesta socurile climatice prin care trecem. A fost o vara torida, in care caldura excesiva a pus presiune pe infrastructura de transport locala si, uneori, a facut-o complet nefunctionala.

REZILIENȚA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT, SUBIECTUL CE TREBUIE PUS URGENT PE AGENDA ROMÂNIEI. CUM NE PREGĂTIM?

Care sunt pașii pe care îi putem face pentru a avea o infrastructură mult mai rezistentă, cu o capacitate de adaptare ridicată în fața șocurilor climatice, ce reprezintă un fenomen tot mai des întâlnit la scară largă?

SIXENSE: Monitorizarea structurala si geotehnica automatizata pentru tunelurile rutiere si feroviare. Beneficii.

Pentru a gestiona corect functionarea si intretinerea tunelurilor, intregul sistem de monitorizare trebuie sa fie eficient. In ultimii ani, sistemele traditionale de monitorizare a tunelurilor au devenit neputincioase in fata unor cantitati uriase de date, pe masura ce numarul tunelurilor si al senzorilor de monitorizare creste.

De ce ar trebui să ne pese tuturor de starea infrastructurii din România

Infrastructura națională a fost mereu un teren sensibil pentru România. În condițiile în care mare parte dintre podurile pe care le avem azi în folosință își ating deja durata de viață pentru care au fost proiectate, ce e de făcut? Iată doar trei direcții de la care putem porni.

Specialist, despre proiectul de metrou de la Cluj-Napoca: Infrastructura de transport subterană va crea noi oportunități economice pentru un centru urban cum este Clujul

Proiectul unei linii de metrou la Cluj-Napoca, lansat de primarul Emil Boc, este considerat o prioritate a administrației locale, având scopul de a decongestiona traficul din oraș. Un astfel de proiect presupune lucrări vaste, costurile unei astfel de investiții fiind estimate la un milliard de euro.

Interviu cu CEO-ul companiei care se luptă să digitalizeze statul: Nu se mai pierd informații, nu se mai caută hârtii

Monitorizarea lucrărilor de construcții în timp poate să prevină incidente care ar putea pune în pericol construcția în sine sau chiar vieți omenești și să eficientizeze bugetele investitorilor, deoarece nu se mai "scapă" date, nu se mai pierd prin hârtii și prin birouri și nu mai intervin erori umane grave, consideră Mariana Garștea, CEO al companiei Sixense România, care încearcă să aducă tehnologia inclusiv în relația cu autoritățile publice din construcții.

Monitorizarea comportării în timp a construcțiilor, un instrument la dispoziția autorităților și dezvoltatorilor

Deși serviciile de urmărire a construcțiilor în timpul exploatării pot reduce cu până la 30% costurile de intreținere, iar implementarea acestora este obligatorie prin lege pentru orice tip de construcție, cu excepția P+1, ele nu au fost adoptate încă pe scară largă, fie dintr-o lipsă de stăpânire a informațiilor în industrie, fie din comoditatea ascunsă în spatele unui „merge și-așa“.

Poduri în stare nesatisfăcătoare? Ce se poate face pentru a avea o infrastructură de transport funcțională și durabilă

Societatea care va face monitorizarea structurală și geotehnică trebuie să îndeplinească o serie de standarde: să aibă autorizații care îi atestă activitatea, să facă parte dintr-o asociație sau comunitate de profil, să dețină certificări de calitate (tip laborator, ISO), să opereze independent de compania constructorului (pentru obiectivitate și autonomie în analiza referitoare la comportarea unei structuri), să dispună de o echipă cu experiență și ingineri specializați pe acest tip de lucrări, să existe referințe din partea altor proiecte similare etc.

PIATA IMOBILIARA PRETURI PROIECTE TOP ANTREPRENORI DESPRE URMĂRIREA COMPORTĂRII ÎN TIMP A MIJLOACELOR PUBLICITARE DE PE CONSTRUCȚII: „TREBUIE REALIZATĂ CONFORM LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE, RESPECTÂND FRECVENȚA INDICATĂ”

Mijloacele de publicitate (panouri, meshuri, ecrane etc.) care sunt amplasate pe clădiri trebuie inspectate și urmărite în timp. Această activitate este cât se poate de serioasă și trebuie respectată, conform Legii 154/2017, care menționează foarte clar următoarele:

Întreținerea corectă a podurilor: ce măsuri trebuie să ia autoritățile publice și ce anomalii apar

Mariana Garștea, CEO Sixense România, a explicat pentru Newsweek România care sunt măsurile pe care autoritățile publice trebuie să le ia pentru întreținerea corectă a podurilor și ce anomalii apar în acest proces.

Despre noile investiții din Oradea: „Urmărirea comportării construcțiilor în timp aduce liniștea factorilor de decizie – că proiectele sunt eficiente și sigure pentru comunitate”

Autoritățile locale au anunțat pentru anul 2023 - un vârf de investiții în dezvoltarea mediului construit din Oradea. Sunt avute în vedere investiții în infrastructura de transport pentru decongestionarea zonelor centrale ale orașului, precum și pentru facilitarea unor conexiuni mai rapide cu alte magistrale și puncte de interes.

Program de informare şi sprijin pentru incluziunea pe piaţa muncii, iniţiat de Sixense România şi Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi

Sixense România, companie specializată în soluţii de urmărire a comportării construcţiilor în timp, demarează un program de explicare, promovare şi sprijin al incluziunii sociale şi pe piaţa muncii pentru adulţii cu tulburări de spectru autist (TSA), printr-un parteneriat cu Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi.

Despre provocările mediului construit din Brașov: „Doar activitatea de urmărire a comportării construcțiilor în timp ne poate da detalii esențiale despre siguranța unei structuri în exploatare

Brașovul se transformă într-un pol economic major la nivel național: a devenit a treia mare piață rezidențială a țării, investește masiv în infrastructura rutieră, iar recenta inaugurare a aeroportului va contribui la toată această efervescență de investiții în mediul construit local.

SCHIMBAREA TREBUIE SĂ VINĂ DE LA BENEFICIAR, PRIN CERINȚELE PE CARE AR TREBUI SĂ LE AIBĂ PENTRU LUCRĂRILE DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Subiectul siguranței și al sănătății structurale a infrastructurii de transport nu a fost nicicând mai actual. Despre el vorbim cu Mariana Garștea, CEO Sixense România și Președinte al APMGS (Asociația Profesională de Monitorizare Geotehnică și Structurală)

Dilemele actuale ale industriei de construcții: forța de muncă, degradarea infrastructurii, investițiile PNRR. Digitalizarea – un răspuns posibil

Acum există soluții digitale pentru managementul șantierelor și al tuturor proceselor din jurul acestora: de la încărcat planuri sau fotografii până la inventarierea neconformităților din jurul etapei de execuție, digitalizarea ne ajută să creștem productivitatea, îmbunătățind procesul de comunicare, fluidizând folosirea cantității mari de informații și date din jurul unui șantier, facilitând colaborarea dintre toți actorii implicați în proiect.

Analiză Sixense România: Atenția acordată monitorizării structurale și geotehnice a crescut pentru 67,9% din factorii de decizie din proiectele de construcții

Printre cele mai des amintite motive pentru integrarea unei componente digitale în programul de monitorizare – au fost: posibilitatea de informare în timp real cu privire la datele importante din proiect (78,6%), alertarea referitoare la pericolele imediate ce amenință structura (76,8%), transparența, siguranța și corectitudinea datelor colectate din teren (50%), respectiv accesul tuturor părților implicate în proiect la date esențiale despre starea acestuia (48%).

Dragi autorități publice, ce vom face atunci când infrastructura de transport va fi în colaps din cauza șocurilor climatice?

Avem nevoie de standarde, politici și un cadru concrete care să pună durabilitatea pe primul loc; de politici publice care să facă din sustenabilitate unul dintre criteriile principale atunci când se ia decizia dezvoltării unui nou proiect de construcții sau a întreținerii altuia.

Monitorizarea automatizată: “Este esenţial să fii informat real time, mai ales în proiecte de infrastructură, când timpul este totul, iar riscurile pot fi uriaşe”

Tehnologia a pătruns şi în domeniul construcţiilor. Deşi mai timid decât în alte industrii, există tot mai mulţi jucători pregătiţi să ofere soluţii performante şi să contribuie la ridicarea standardelor în proiectele locale de construcţii.

PNRR aprobat. Care sunt provocarile infrastructurii de transport nationale?

Un subiect important revine pe agenda publica in mod ciclic: calitatea si performanta infrastructurii de transport din Romania – incotro? Cu atat mai mult cu cat in acest moment exista pe masa un PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta) aprobat, nevoia de a planifica si de a gestiona o infrastructura de transport cu adevarat bine pusa la punct este mai evidenta ca niciodata.

Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România. Final de 2021: lecții și tendințe în industria de construcții și real estate

Dacă tragem linie, cum a arătat industria de construcții la finalul acestui an? Ce s-a schimbat, ce-a fost bine și unde e loc de îmbunătățiri pe viitor? Ce concluzii putem trage și încotro ne îndreptăm?

9 LUCRURI DESPRE CUM AR TREBUI SĂ NE RAPORTĂM CORECT LA ACTIVITATEA DE MONITORIZARE STRUCTURALĂ ȘI GEOTEHNICĂ

Pandemia a accelerat necesitatea de a introduce și mai mult tehnologia în procesele de construcții, în timp ce noile directive europene referitoare la sustenabilitate și la evaluarea impactului provocat de schimbările climatice au pus preocupări noi pe agenda factorilor de decizie locali.

MARIANA GARȘTEA, SIXENSE ROMÂNIA: „AR TREBUI SĂ NE PREOCUPE MULT MAI MULT CALITATEA ȘI SIGURANȚA, NU DOAR SĂ NUMĂRĂM PROIECTELE CĂRORA LE TĂIEM PANGLICA”

Vorbim de foarte mult timp despre sustenabilitate în construcții. Însă punem cu adevărat în practică, la toate nivelurile, acest concept? Știm cu adevărat cum ne ajută el și ce beneficii aduce?

SIXENSE: Impactul schimbarilor climatice asupra infrastructurii de transport. Este pregatita Romania?

Poate nicicand nu am vazut cu totii mai clar decat anul acesta socurile climatice prin care trecem. A fost o vara torida, in care caldura excesiva a pus presiune pe infrastructura de transport locala si, uneori, a facut-o complet nefunctionala.

REZILIENȚA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT, SUBIECTUL CE TREBUIE PUS URGENT PE AGENDA ROMÂNIEI. CUM NE PREGĂTIM?

Care sunt pașii pe care îi putem face pentru a avea o infrastructură mult mai rezistentă, cu o capacitate de adaptare ridicată în fața șocurilor climatice, ce reprezintă un fenomen tot mai des întâlnit la scară largă?

Mariana Garștea, specialist monitorizare geotehnică & structurală, despre tunelurile rutiere și feroviare din România: „Este nevoie de know-how la cel mai înalt nivel pentru a răspunde nivelului de risc în cazul acestor proiecte”

De ce proiectele de tuneluri au lipsit pentru o perioadă de timp de pe agenda României? Ce fel de expertiză presupune un astfel de proiect, mai ales atunci când ne referim la exploatarea lui în siguranță?

SIXENSE: Monitorizarea structurala si geotehnica automatizata pentru tunelurile rutiere si feroviare. Beneficii.

Pentru a gestiona corect functionarea si intretinerea tunelurilor, intregul sistem de monitorizare trebuie sa fie eficient. In ultimii ani, sistemele traditionale de monitorizare a tunelurilor au devenit neputincioase in fata unor cantitati uriase de date, pe masura ce numarul tunelurilor si al senzorilor de monitorizare creste.

De ce ar trebui să ne pese tuturor de starea infrastructurii din România

Infrastructura națională a fost mereu un teren sensibil pentru România. În condițiile în care mare parte dintre podurile pe care le avem azi în folosință își ating deja durata de viață pentru care au fost proiectate, ce e de făcut? Iată doar trei direcții de la care putem porni.

Big Brother de pe şantiere. Cum văd „actorii” din construcţii rolul monitorizării comportării construcţiilor în cazul unei clădiri sau al unui proiect de infrastructură

Sustenabilitatea, când vine vorba despre construcţii, pare să se regăsească pe agendele tuturor dezvoltatorilor imobiliari, însă de la plan la implementare calea este lungă.

Proiectul „metrou la Cluj”. Cum se fac lucrurile în alte țări și cum construim eficient o infrastructură feroviară sigură și la noi? Interviu cu Mariana Garștea, CEO SIXENSE România

Infrastructura de transport subterană va crea cu siguranță noi oportunități economice și abordări total diferite pentru un centru urban cum este Clujul. Potențialul economic și impactul social vor fi imense. Cu o planificare adecvată, dezvoltarea spațiului subteran este promițătoare și va îmbunătăți enorm calitatea vieții.

Specialist, despre proiectul de metrou de la Cluj-Napoca: Infrastructura de transport subterană va crea noi oportunități economice pentru un centru urban cum este Clujul

Proiectul unei linii de metrou la Cluj-Napoca, lansat de primarul Emil Boc, este considerat o prioritate a administrației locale, având scopul de a decongestiona traficul din oraș. Un astfel de proiect presupune lucrări vaste, costurile unei astfel de investiții fiind estimate la un milliard de euro.

Interviu cu CEO-ul companiei care se luptă să digitalizeze statul: Nu se mai pierd informații, nu se mai caută hârtii

Monitorizarea lucrărilor de construcții în timp poate să prevină incidente care ar putea pune în pericol construcția în sine sau chiar vieți omenești și să eficientizeze bugetele investitorilor, deoarece nu se mai "scapă" date, nu se mai pierd prin hârtii și prin birouri și nu mai intervin erori umane grave, consideră Mariana Garștea, CEO al companiei Sixense România, care încearcă să aducă tehnologia inclusiv în relația cu autoritățile publice din construcții.

Lucrările de urmărire a comportării în timp, atât de necesare în anumite proiecte de infrastructură de transport, nu sunt prevăzute nici tehnic, nici financiar

Incidentele, dar şi cerinţele din partea Comisiei Europene, respectiv discuţiile la nivel înalt referitoare la starea infrastructurii şi necesitatea întreţinerii ei au avut şi ele un efect asupra solicitărilor pentru serviciile de urmărire a comportării în timp. Aproximativ 60% din cifra noastră de afaceri anul acesta a provenit din servicii oferite în sectorul public, unde ne bucurăm să monitorizăm atât proiecte de autostradă, cât şi poduri.